مقالات آرشیو خبر ها
هفت دلیل برای اینکه چرا باید هوادار یووه باقی بمانید و به این تیم عشق بورزید ...

هفت دلیل برای اینکه چرا باید هوادار یووه باقی بمانید و به این تیم عشق بورزید ...

با قهرمانی در دو جام داخلی و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته، این روزها در کشور خودم می بینم مردمی که لباس ورزشی یوونتوس را بر تن دارند در حال زیاد شدن هستند. با توجه به این مقیاس کوچک مطمئن هستم این اتفاق نیز در سرتاسر دنیا نیز در حال وقوع است.

برندگان همواره پیروان بیش تری را جذب می کنند، اما آیا این تنها دلیل آن است؟ اگر شما به تازگی به خاطر کارلوس توز و آرتورو ویدال و یا بازیکن دیگری طرفدار یوونتوس شده اید، برای کسانی که به تازگی طرفدار بیانکونری شده اید، اینجا هفت دلیل وجود دارد که چرا باید از این پس تنها طرفدار یوونتوس بمانید و به سمت تیم دیگری نروید.

1- تاریخچه:

با تولد یوونتوس در سال 1897، این باشگاه پس از جنوا (1893) و اودینزه (1896) در رتبه ی سوم قدیمی ترین باشگاه های ایتالیا قرار دارد و حالا در پایان فصل 2014-2015، فاتح 33 اسکودتو (که بیش ترین درکشور ایتالیا است) شده است. در رتبه ی دوم میلان قرار دارد که 18 اسکودتو را صاحب شده است و این نشان می دهد که یووه موفق ترین باشگاه در کشور چکمه ای بوده است.

همچنین یوونتوس از سال 1923 هنگامی که ادواردو آنیلی مالک فیات (FIAT) باشگاه را خرید و ریاست آن را بر عهده گرفت، در دستان خاندان آنیلی بوده است. پسر او جیانی آنیلی، که در مجموعه ی یوونتوس و هواداران به عنوان وکیل (L’Avvocato) مشهور است و داستان عشق او به باشگاهش زبانزد خاص و عام است نیز از دیگ پا بر جای پدر گذاشت. اومبرتو آنیلی نیز عنوان ریاست باشگاه در اواخر دهه ی 1950 تا اوایل دهه ی 1960 را بر عهده گرفت و حالا فرزند اومبرتو، آندرا، رییس کنونی باشگاه است. خانواده آنیلی و یوونتوس از حیث مدت مالکیت در بین تمام باشگاه های جهان رکورددار هستند.

در ابتدای هر فصل، تیم اول یوونتوس با تیم پریماورا در ویلار پروسا، روستایی در جنوب شرقی تورین و در ویلای خانوادگی ادواردو به میدان می روند و بازیکنان نیز برای این بازی دوستانه خانواده را به همراه خود می آورند. یک داستان جالب مرتبط با این بازی دوستانه وجود دارد که همواره در ذهنم باقی مانده است. میلوش کراسیچ، جدیدترین خرید باشگاه در سال 2010، پرواز تورین را از دست داد و در نتیجه او نمی توانست به این بازی دوستانه برسد. بنابراین او یک جت خصوصی را با جیب شخصی خود کرایه کرد تا در زمان این بازی مهم بتواند در آنجا حضور داشته باشد.

2- "Fino alla fine"، مبارزه تا پایان:

"Fino alla fine" (به انگلیسی "Until the end" ) به خوبی باشگاه یوونتوس را در طول تاریخ توصیف می کند. این واژه های فانتزی هستند رویاهای ما را می سازند. شجاعت، عشق و روح جنگندگی تا پایان هر مسابقه، مشخصه ی اصلی باشگاه یووه در تاریخ است.

اما چرا یوونتوس تا پایان مبارزه می کند ؟ جیامپیرو بونیپرتی یکی از اسطوره های یوونتوس بهترین جمله را در این مورد گفته است: Vincere non è importante, è l'unica cosa che conta""، " برنده شدن مهم نیست، اما تنها مساله موجود است".

یک مثال عالی بازی یوونتوس و فیورنتینا در فصل 1995-1994 است. به آن بازی که نگاه کنیم، فیورنتینا سه فوق ستاره در اختیار داشت، گابریل باتیسوتا، فرانچسکو بایانو به همراه روی کاستا. آن ها با ثمر رساندن دو گل در نیمه اول یوونتوس را بهت زده کرده بودند. یووه شکست خورده بود ، تا این که در 27 دقیقه پایانی، کاپیتان جانلوکا ویالی با به ثمر رساندن دو گل در سه دقیقه یوونتوس را به بازی برگرداند. پس از آن نیز گل برتری یوونتوس نیز در دقایق پایانی را به ثمر رساند.

# Fino alla Fine #

اما سوال اینکه چه کسی گل سوم را به ثمر رساند؟

3 - یوونتوس رویاهای ما را می سازد:

یک مهاجم جوان 20 ساله و لاغراندام که در آن روزها جایگزین روبرتو باجو شده بود در دقیقه 87 دیدار یوونتوس و فیورنتینا گل سوم را به ثمر رساند و آن دیدار را به یکی از خاطره انگیزترین بازی های یووه تبدیل کرد.


 

یوونتوس همواره در طول تاریخ گل های شگفت انگیزی به ثمر رسانده است. روبرتو باجو، قبل تر از او میشل پلاتینی و بونیپرتی و در دوره ی جدید الساندرو دل پیه رو، افرادی بودند که رویاهای ما را را به وجود آوردند و این رویاسازی ادامه خواهد داشت.




4 - یوونتوس یک اسم دل انگیز است:

برای من واژه "Juventus" بسیار دل انگیز است. من ایتالیایی نیستم، بنابراین واژه هایی مانند میلان، رم، جنوا و یا اسامی دیگر را به اسم شهر نسبت نمی دهم.

من با بازی های ستارگانی همچون های مارکو فن باستن، رود گولیت و فرانک رایکارد بزرگ شدم و سری آ در آن زمان بهترین لیگ دنیا و دنیای فوتبال در دهه ی 90 به شمار می رفت. اما برخلاف دوستانم که فوج فوج به هواداران روسونری ملحق می شدند، من راه دیگری را انتخاب کردم. نحوه ی بازی کردن میلان را دوست داشتم، اما اسمی مانند "AC Milan" برای من جذبه نداشت.

هنگامی که روبرتو باجوی جوان به یوونتوس ملحق شد سرنوشت همراه با یوونتوس مهر وموم شد. به علاوه واژه یوونتوس در زبان لاتین به معنی جوان است، بنابراین جذب شدن به یک جوان به خودی خود دل انگیز است.

5- یوونتوس بیش ترین برندگان جام جهانی را در اختیار دارد:

باشگاه یوونتوس 24 بازیکن برنده ی جام جهانی را در اختیار دارد که بیش ترین در دنیا است:

- جام جهانی 1934 (9): جیانپیرو کومبی، لوییجی برتولینی، فلیسی بورل، اومبرتو کلیگاریس، جیووانی فراری، لوییس مونتی، ریموندو اورسی، ویرجینو روزتا، ماریو والجرین

- جام جهانی 1982 (6): دینو زوف، آنتونیو کابرینی، کلودیه جنتلیه، پائولو روسی، گائتانو شیره آ، ماکو تاردلی

- جام جهانی 1998 (2): دیدیه دشان، زین الدین زیدان

- جام جهانی 2006 (5): جیانلوئیجی بوفون، فابیو کاناوارو، مائورو کامورانزی، الساندرو دل پیه رو، جیانلوکا زامبروتا

باشگاه بایرن مونیخ با 23 بازیکن از این حیث رده ی دوم را در اختیار دارد. نکته ی جالب توجه آن است که باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید تنها 11 و 12 بازیکن را در اختیار دارند. در ایتالیا، اینترمیلان با 20 بازیکن در رتبه ی سوم قرار دارد، رم با 17 بازیکن در رتبه ی چهارم و میلان با 10 بازیکن در رتبه ی دهم جدول قرار گرفته است.

6- مدیریت شایسته

شاید مهم ترین دلیل برای اینکه یوونتوس در گذشته و در حال حاضر همواره برنده بوده است مجموعه مدیریتی باشگاه بوده است. لوچیانو موجی که به عنوان بهترین مدیر ورزشی تاریخ فوتبال ایتالیا از او یاد می شود بزرگترین معامله را در دنیای فوتبال انجام داد:

- در سال 2001 او زین الدین زیدان، بهترین بازیکن جهان در آن زمان، را با 75 میلیون یورو به رئال مادرید واگذار کرد که در آن زمان رکورد محسوب می شد و به عنوان جایگزینی جیانلوئیجی بوفون، لیلیان تورام و پاول ندود را به تورین آورد: بوفون که به اعتقاد بسیاری بهترین دروازه بان دنیا در طول تاریخ است و تورام یکی از بهترین مدافعین آن زمان و پاول ندودی که برنده ی توپ طلا شد.

- در سال 2004، موجی در یک معاوضه ی تاریخی فابین کارینی دروازه بان ذخیره ی یوونتوس و فابیو کاناوارو را با باشگاه اینترمیلان انجام داد. فابیو کاناوارو یکی از ارکان اصلی تیم ملی ایتالیا و یکی از بهترین مدافعین در آن سال ها مطرح شد. در عوض، کارینی در سه فصل تنها چهار بازی برای تیم اینتر انجام داد!

حالا جوزپه ماروتا مدیر ورزشی کنونی یوونتوس همانند موجی انتقالات بسیار مهمی برای باشگاه انجام داده است:

- در سال 2011، او استفان لیختشتاینر (10 میلیون یورو)، آرتورو ویدال (10/5 میلیون یورو) و آندرا پیرلو (رایگان) به را به تیم اضافه کرد. بازیکنانی که از ارکان اصلی تیم در رسیدن باشگاه به چهار اسکودتوی متوالی بودند.

- اضافه کردن پل پوگبا ستاره ی جوان یوونتوس به صورت رایگان از شاهکارهای ماروتا است. در حال حاضر قیمت پوگبا حداقل 100 میلیون یورو است.

- در سال 2013، کارلوس توز تنها با 9 میلیون یورو خریداری شد. بازیکنی که در دو فصل اخیر بهترین عملکرد دوران ورزشی اش را برای یووه به نمایش گذاشت و یکی از بازیکنان مهم در رسیدن یووه به فینال لیگ قهرمانان بود.

- در سال 2014، آلوارو موراتا ستاره ی جوان مادرید با 20 میلیون یورو و پاتریس اورا با 1/5 میلیون یورو به یوونتوس ملحق شدند.

به خدمت گرفتن تمامی این بازیکنان تنها 51 میلیون یورو خرج داشته اشت. با اضافه کردن جیانلوئیجی بوفون، جورجو کیه لینی وکلودیو مارکیزیو از عصر موجی، این بازیکنان بهترین فصل تاریخ یوونتوس را رقم زدند!

رشد اقتصادی باشگاه در این سال ها و تعادل بین موارد مختلف، مدیون زحمات مجموعه مدیریتی باشگاه آندرا آنیلی، جوزپه ماروتا، فابیو پارتیچی و پاول ندود است.





7- موفقیت در یوونتوس پیوسته است و خواهد بود

باشگاه در جذب بازیکنان بااستعداد در طول تاریخ به خوبی عمل کرده است. در سال 1982 لیام برادی همراه با یوونتوس دو فصل قهرمان شده بود فروخته شد. اما جایگزین او چه کسی بود ؟ میشل پلاتینی! که موفق شد در پنج سال حضورش در باشگاه یوونتوس سه بار توپ طلا را از آن خود کند. در سال 1995 باجو، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا، فروخته شد اما جایگزین او الساندرو دل پیه روی جوان بود که یکی از اسطوره ها و محبوب ترین بازیکنان در تاریخ یووه است.

در فصل نقل و انتقالات 2016-2015 هفت بازیکن جوان به تیم ملحق شده اند که همگی متولد 1991 به بعد هستند:

- دانیله روگانی، مدافع ( متولد 1994)

- روبرتو پریرا ، هافبک (متولد 1993)

- استفانو استورارو ( متولد 1993)

- کینگزلی کومن، مهاجم (متولد 1996)

- پائولو دیبالا، مهاجم (متولد 1993)

- سیمونه زازا (متولد 1991)

حالا به این لیست آلوارو موراتا و پل پوگبا را نیز اضافه کنید. همچنین خبرهایی وجود دارد که ماروتا احتمالاً استعدادهای جوان دیگری را نیز در این فصل نقل و انتقالات به تیم اضافه می کند. علاوه بر این به احتمال زیاد دومینکو براردی (متولد 1994) در فصل آینده در یوونتوس حضور خواهد داشت.

خب اگر هوادار آرتورو ویدال و یا کارلوس توز و یا بازیکنان دیگری مانند پیرلو طرفدار یووه بوده اید، این هفت دلیل می تواند دلایلی باشد که هوادار یووه باقی بمانید. دیبالا و براردی پتانسیل تبدیل شدن به بت های هواداران یوونتوس را دارند. اگر نیز طرفدار یووه نیستید این دلایل احتمالا شما را برای پیوستن به هواداران بی شمار یووه متقاعد کرده است !

تاریخچه ای غنی و آینده ای روشن ....

نوشته ی Dwicarta در وبسایت " Blackwhitereadallover "  /  با تشکر از محمد پارسافر عزیز بخاطر ترجمه

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: